cgx voor dolfyn walkthru (4)

Inhoud


Algemeen
Punten definieren
Lijnen aanmaken
Nog meer punten en lijnen...
Vlakken genereren
Lichamen genereren
Spiegelen
Transleren
Meshen
Conversie naar dolfyn

Nog meer punten en lijnen...

Nu gaan we nog wat punten definieren om de wanden van onze denkbeeldige "windtunnel" vast te leggen:

pnt ! -0.3 0 0
pnt ! -0.3 -0.3 0


Om de punten in beeld te krijgen kunnen we weer het commando

frame

intikken in tekengebied. Eventueel met de middelste muisknop nog wat verder uitzoomen, met de linkermuisknop roteren en met de rechtermuisknop transleren zodat we alles goed in beeld hebben. We gaan verder met het definieren van punten:

pnt ! 0 -0.3 0
pnt ! -0.3 0 0.2
pnt ! -0.3 -0.3 0.2
pnt ! 0 -0.3 0.2
pnt ! -0.3 0 0.6
pnt ! -0.3 -0.3 0.6
pnt ! 0 -0.3 0.6
pnt ! 0 0 0.6
pnt ! -0.06 0 0.6
pnt ! 0 -0.06 0.6
pnt ! -0.06 -0.06 0.6




En na het vervelende tikwerk is het veilig alles maar weer eens op te slaan:

save


please wait for 'ready'

all.fbd opened

write fbd
ready


We gaan nu weer lijntjes aanmaken. Dit doen we zodanig dat we later vervormde kubussen kunnen maken. Die blijken later zonder problemen te meshen.

qlin

gebruik nu "b" en "l" om de lijnen te definieren


pnt:P001 x=-0.100000 y=-0.000000 z=0.000000
pnt:P00L x=-0.300000 y=-0.000000 z=0.000000
create line:L00X P001 P00L 4
:
:
:
pnt:P011 x=-0.060000 y=-0.060000 z=0.600000
pnt:P00V x=-0.300000 y=-0.300000 z=0.600000
create line:L01X P011 P00V 4


afsluiten met "q"

done



En opslaan:

save

please wait for 'ready'

all.fbd opened

write fbd
ready


Vorige Begin Volgende


Cyclone www.dolfyn.net